Cesta: My jsme zvolili cestu autem. Přes Rakousko – vyhejbačky dálnicím jsme se po jednom dni a dvou nocích (spaní na Vranově a pak v Rakousku) jsme se objevili ve Slovinsku nedaleko města Jesenice a zamířili jsme směr Triglavský národní park. Auto jsme nechali přímo u parku (aljažev dom) – je tam placené parkoviště ale nic extra drahého (kolem 3 euro). Pakem vede spousta turistických cest. My jsme se rozhodli vylézt na sedlo Ljukna. Cesta měla být dlouhá asi 3 km, ale když jsme po 4 hodinách stále mířili nikam, tak jsem se otočili a šli údolím zpět. Ve Slovinsku jsem se chtěli vyhnout zpoplatněným dálnicím, ale po bloudění u Kranje jsme se rozhodli, že si známku koupíme, protože bychom při hledání projeli víc než známka stála (a že je celkem drahá – 7 dní kolem 10 euro)

Aktivity: Druhý den jsme zamířili do města Bled jehož hlavním turistickým centrem je jezero s ostrovem a kostelem. Je možnost zapůjčení loďky a prohlídky ostrovního kostela cca 10-15 euro. Další den jsem jeli k dalšímu jezeru k městu Bohinj. Průzračně čisté a obrovské jezero. Odtud jsme se vydali k vodopádu (slap) Savica. K našemu překvapení se zde vybíralo parkovné – tuším, že něco kolem 5-ti euro a po výstupu z auta další brána – pokud chcete vstoupit na cestu vedoucí k vodopádu tak další eura. No. Tak jsme tedy zaplatili – po asi 30 minutách byli u vodopádu, koukli a šli. Ráno jsme jeli do Ljubljaně – bohužel bylo kolem 40 stupňů což městské turistice moc nesvědčilo. V centru města v infocentru dostanete zdarma (oh!) infomapu, takže je pak na vás jestli navštívíte hrad nebo cokoliv jiného. Další tři dny jsme strávili u moře. Koper, Piran, Izola. Nejlépe bylo asi v Koperu – ceny přijatelné, parkování zdarma stejně tak i pláž a krásné historické centrum města. Na cestě zpět nás provázela řeka Soči, kde se odehrálo spoustu bitev během první světové války. Celý krajina byla protkána vzpomínkami na tuto událost. V Kobaridu je nadhérný pomník padlým italským vojákům a taky muzeum věnované bitvám na Soči. Další zastávka byla v Tolminu. V ledové Soče jsme se vykoupali a kousek od Tolminu jsem si udělali tůru do Danteho jeskyně a na kopec (což už si přesně nevybavuji). Po Tolminu byl naší další zastávkou Bovec – centrum sportů rafty, lezení atd. Ve městě je infocentrum a krámy specializované na všechny outdoorové aktivity. cestou z Bovce jsme se stavili v Itálii, kde jsme se vyfotili u jezera poblíž měste Predel a pokračovali směr Rakousko, tam jsme našli nocleh u Traun See. Poslední noc jsme pak strávili v Českém Krumlově následnou cestou domů se kruh uzavřel.

Kde spát a jíst: Jak jsem se již zmiňovala spali jsme v autě -což je ta nejlevnější cesta. Auto jsme v Rakousku zaparkovali poblíž jezer na odlehlejších parkovištích. Ve Slovinku byla situace poněkud složitější. Většina parkovišť u atraktivních lokalit byla placená a na těch ostatních byl zákaz parkování přes noc. Nicméně místo k přespání jsme vždy našli – u jezera Bled jsme parkovali zadarmo u železnice se soumrakem na mě, ale padl strach(byla tam jen rozpadlá maringotka, tunel a silnice nikam) a tak jsme přeparkovali na parkoviště poblíž jezera u hotelu, kde se v noci parkovné neplatilo – ale za to nás vyrušil celkem ostrý spor několika Slovinců. V Bohinji bylo parkoviště na velké louce – vzdálené asi 500 metrů od centra. U moře už nebyl s přespání problém – tedy v Koperu. V Piranu a Izole se zaparkovat skoro nedalo. Po několika nocích strávených v autě ve 40-ti stupních jsme se chtěli ubytovat v kempu – ceny byla však poměrně nadsazené – nakonec jsme to už nevydrželi a obětovali kolem 22 euro (pro dva a auto) za noc v kempu v Bovci. Ceny za jídlo nejsou o moc přijatelnější, což mě tedy nemile překvapilo. I v Rakousku bylo levněji. Jedna pizza kolem 10 euro. Drahé byli i vstupy na přírodní i kulturní památky. Vyplatilo se nakupovat v supermarketch a na tržnících. I když za 3 kousky čevapčiči před jakýmsi supermarketem si účtovali 6 euro.