Šéf největší evropské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Michael O’Leary, nedávno uvedl, že musí změnit přístup k zákazníkům. Dle jeho prohlášení musí společnost upustit zejména od striktního přístupu v zavazadlové politice, což by v praxi mělo znamenat, že cestující jejichž zavazadlo jen minimálně překračuje stanovené rozměry, by již neměli být sankcionováni.

Ovšem to není všechno, i v dalších ohledech chce společnost působit daleko přívětivěji, což prokazuje některými již realizovanými kroky. V září aerolinka spustila účet na Twitteru, od 1. října umožňuje stažení mobilní aplikace zdarma.

Další novinkou je kontaktní formulář skrze který lze (údajně) napsat přímo O’Learymu, šéf společnosti očekává především podněty týkající se vylepšení zákaznického servisu. Cestující využivší formulář obdrží automatickou odpověď, že jejich návrhy budou posouzeny a ty nejlepší pak mají být realizovány.

Tímto však inovace nekončí, 30. října má být z rezervačního systému odstraněna tzv. captcha a v přípravě jsou zcela nové webové stránky. Další novinky – fórum.

Jen pro zajímavost, společnost Ryanair (Ryanair Ltd.) v loňském fiskálním roce vydělala 569 milionů eur, tedy cca 15 miliard korun, dopravce v roce 2012 přepravil 79,6 milionů pasažérů, průměrné vytížení letadel činilo 82% a co do počtu přepravených cestujících, byl Ryanair druhou největší aerolinkou Evropy.