Vždycky nás lákaly bílé písečné pláže, průzračné moře a exotické palmy. Proto, když jsem jednoho dne na internetu narazila na článek „THAJSKO NA 14 DNÍ ZA 15000,-„, začala jsem plánovat další dovolenou. Letenek je spousta, za různé ceny a s různě dlouhými přestupy. My jsme si vybrali letenky se společností China Eastern Airlines, která před pár měsíci začala létat z Prahy do Šanghaje. S veškerými poplatky vyšla jedna letenka na 12.200,-, což byla nejnižší cena letenek do Phuketu v době, kdy jsme je kupovali. Na cestu jsme se chystali na přelomu srpna a září, tedy mimo sezónu, takže to byl trochu risk, co se počasí týče.

V úterý 23. srpna jsme v Praze nastoupili do velkého airbusu A330 a měli před sebou 10ti hodinový let do Šanghaje, kde nás čekal 15ti hodinový přestup. Tolik hodin jsme si zvolili záměrně, abychom měli možnost navštívit město. Let uběhl celkem rychle a bezproblémově a přistáli jsme na letišti v Pudongu. Museli jsme projít imigrační kontrolou, kde jsme odevzdali arrival card, kterou jsme vyplnili v letadle, dostali tranzitní razítka a pak už jsme se mohli vydat na prohlídku nejlidnatějšího města Číny. Z letiště jsme se rozhodli jet maglevem, což je moderní a velmi rychlý způsob dopravy. Během jízdy dosáhl rychlosti až 301 km/h a za pár minut jsme byli téměř v centru města.

Když jsme z maglevu vystoupili, už se před námi v dálce rozprostírali mrakodrapy. Bohužel jsme zapomněli, že ze zastávky maglevu je ještě potřeba dojet metrem, a proto jsme se prošli několik kilometrů, než jsme konečně dorazili pod slavnou Oriental Pearl tower a další mrakodrapy. Mezi budovami je vystavený Pedestrian bridge, což je kruhový most, po kterém můžete procházet a kochat se výhledem. Po několika hodinách jsme se prošli k vodě, kde je krásná promenáda, která opět nabízí výhled na moderní čtvrť Šanghaje, a zároveň na druhé straně je možné spatřit historickou část města. Na rozdíl od předešlého místa zde nebyli téměř žádní lidé. Odtud jsme se vydali zpátky na letiště, tentokrát metrem. Odtud jsme ve 23:00 místního času odletěli do Phuketu.

Po 5 hodinách letu jsme dosedli na letiště na ostrově Phuket. Hned po příletu nás přivítal déšť, což nebylo zrovna příjemné. Z letiště jsme se potřebovali dostat do hotelu, a proto jsme sháněli taxi. Těch tu byla spousta a předháněli se v tom, kdo vás odveze. Proto, když nám jeden taxikář nabídl, že nás na Kata beach zaveze za 400 THB, nabídku jsme přijali. Až během cesty nám začalo být divné, že je to levné a všimli jsme si, že má na autě nápisy limousine. Začalo nám být jasné, že nás cesta vyjde mnohem dráž. Po příjezdu řidič zavolal do hotelu a zařídil potřebné věci. Cesta nás ale ve výsledku vyšla na 1.400 THB. Bylo to hodně, ale byla noc a my jsme byli rádi, že jsme konečně v hotelu.

Další den jsme se probudili až po poledni a vyrazili jsme na průzkum okolí a pláže. Na pláž vedly 2 cesty. Jedna delší a druhá zkratkou, která vedla podél nějaké stoky. Nejprve jsme se vydali tou delší cestou, okolo obchůdků a restaurací, která trvala asi 10 minut. Na pláži, jako všude jinde, byl jeden stánek vedle druhého, samé jídlo, ovocné drinky a proslulé palačinky. Ty jsme si dali jako první, protože jsme umírali hlady. Počasí bylo lehce zamračené, ale naštěstí nepršelo. Pláž byla krásná, asi 2 km dlouhá a moře bylo docela divoké, s čímž se ale dalo mimo sezónu počítat.

Druhý den ráno nás naštěstí probudilo sluníčko. Šťastní, že při nejhorším budeme mít alespoň jeden den hezky, jsme se vydali na pláž, kde jsme strávili celý den. Phuket je známý pro svůj velký odliv a příliv, proto když jsme ráno dorazili, neměli jsme si skoro kam lehnout, protože voda byla téměř u cesty. Okolo poledne začalo moře ustupovat a pláž se zvětšila o několik metrů a za mořem jsme si museli dojít. Vlny byly bohužel stále dost velké, ale jinak bylo moře skvělé, krásně teplé a nijak hluboké. Po slunečném dni u vody jsme šli spát, protože na další den jsme měli naplánovaný výlet do džungle.

Ráno jsme dojeli tuk tukem do Patongu, odkud jezdí autobus do Phuket town. Autobus měl jednotné ceny, stál 30 THB na osobu, a vystoupit jste mohli kdekoli. My vystoupili v Phuket town, kde jsme si chytli taxi. Původní cena za taxi byla 1.000 THB, ale pan řidič nám sám slevil 200 THB. Mají tu takový „zvyk“, že vám dají slevu, ale po cestě vám zastaví v nějakých obchůdcích, kde dostanou provizi už jen za to, že vás tam přivezli. Když jsme vystoupili u národního parku, sjednali jsme si průvodce a byli jsme připraveni vyrazit. K prvnímu vodopádu, který se v parku nachází, jsme dorazili téměř okamžitě a bez větších problémů. K tomu druhému už byla cesta obtížnější. Je tu opravdu horko a vlhko, což cestu moc neusnadňuje a terén byl dost náročný. Všechno jsme ale zvládli a došli až ke druhému vodopádu. Během cesty se nám bohužel nepoštěstilo vidět nějaké opičky nebo jiná zvířata, ale třeba takových pavouků jsme tu bohužel viděli až dost. Bylo to velmi zajímavé, náš průvodce nám dokonce ukázal, jak přežít v džungli, třeba čím se živit. Po návratu jsme zůstali na Patong beach, kde jsme si nejprve odpočinuli na pláži a večer jsme vyrazili prozkoumat známou Bangla Road. Na této ulici je neskutečně živo, všude vyhrávají bary a z každé strany na vás „útočí“ hostesky a zvou vás na proslulou ping-pong show. Poté jsme dojeli tuk tukem opět zpátky do hotelu.

I další dny nám počasí přálo a proto jsme chodili relaxovat na pláž a na jeden den jsme si pronajali tuk tuk i s řidičem a ještě jedním průvodcem, který se nabídl, že s námi objede, co budeme chtít, a vše nám ukáže. Tuk tuk na celý den nás vyšel 1.000 THB pro 4 lidi, což byla krásná cena. První zastávkou byla vyhlídka Karon view point, odkud je dech beroucí pohled na pláže a okolí. I přesto, že se jedná o jednu z nejnavštěvovanějších vyhlídek na Phuketu, tady naštěstí bylo jenom málo lidí, takže náš výhled nic nerušilo. Odtud jsme zamířili k Velkému Buddhovi, který sídlí v horách a je od něj podobně úžasný výhled, když je jasno. Měli jsme štěstí, protože jakmile jsme nasedli znovu do tuk tuku a vyrazili dál, zatáhlo se a od té doby bylo celý den pod mrakem, vzhledem k tomu, že už nás nečekala žádná vyhlídka, tak nám to ani nevadilo. Na cestování to bylo mnohem příjemnější, než přímé slunce. Navštívili jsme i známý chrám Chalong. Naším dalším cílem byla phuketská zoo, kde je možnost navštívit opičí show, sloní show, hadí show, nebo zajít do lanového parku. My zvolili opičí show. Na jednu stranu bylo roztomilé, jak byla opička šikovná, ale na druhou stranu to bylo spíše smutné. Poslední zastávkou bylo Tiger Kingdoom, na to jsem se těšila nejvíc. Na výběr byl velký, střední, malý nebo nejmenší tygr. My jsme si vybrali největšího, který stál 900 THB. Před vstupem k tygrům nás upozornili, jak se k šelmám může přistupovat a celkově jak se u nich chovat. Když jsme viděli, jak tygříci v kleci přešlapují, dostali jsme celkem strach ale vše proběhlo v pořádku a tygři byli klidní a mohli jsme si je pomazlit. Tygři v Tiger Kingdoom vypadali šťastně a rozhodně jsem neměla pocit, že by tam s nimi špatně zacházeli. Návštěva tygrů byla jedním z nejlepších zážitků.

Ve středu jsme si půjčili skútr. Nejprve jsme měli strach, protože v půjčovnách chtějí jako záruku pas. Proto jsme si při půjčení skútr pečlivě nafotili a pak už jsme se vydali na cestu. Bylo potřeba natankovat, a proto jsme zastavili u malého stánku, kde prodávají benzín v lahvích asi za 40 THB. Na motorce jsme se vydali na jih, protože jsme chtěli vidět Promthep cape. Cestou jsme se zastavili na Nai Harn beach, která je o poznání exotičtější, než turisticky navštěvované pláže jako je Kata nebo Patong. Na Promthep jsme dojeli asi hodinku před západem slunce. Je to naprosto úžasné místo. Nabízí dokonalý výhled na moře a je to tu pohádkové! Jedno z nejhezčích míst na Phuketu. Po návratu jsme strávili večer na pláži, kde jsme si užívali západ slunce.

Na následující den jsme si objednali výlet na ostrovy Phi Phi, Bamboo a Khai Nai. Původní cena výletu byla 3.400 THB, ale povedlo se nám cenu usmlouvat na 1.500 THB. Ráno nás vyzvedli minibusem u hotelu a dovezli nás do přístavu, kde už čekal motorový člun. Prvním ostrovem byl Bamboo island, což je jeden z těch pohádkových ostrovů s krásně průhlednou vodou a bílým pískem. Když jsme se vykoupali a udělali dostatek fotek, vyrazili jsme dál. Po cestě jsme se zastavili u Monkey beach, kde jsme viděli opičky na stromě a 3 nám dokonce naskákaly do lodi. Po cestě nám zastavili na moři, kde jsme mohli šnorchlovat. Odtud se vyrazilo k Viking Cave a následně do Pileh lagoon, kde je neskutečně modrá voda a asi 30 metrová hloubka. Koupání v laguně bylo jedno z nejlepších koupání vůbec. Voda byla teplá, klidná a všude vás obklopují skály. Po nádherném koupání už jsme se konečně dopravili na ostrov Phi Phi a filmově známou Maya Bay. Pláž byla krásná, ale neskutečně přelidněná, neumím si představit, jak to tu vypadá v hlavní sezóně. Na ostrově jsou mimo pláže i krásné exotické uličky a kouzelná příroda. Posledním ostrovem, kam jsme měli namířeno, byl Khai Nai. Je to opravdu malý ostrůvek, kde byla ale opět spousta lidí. Na pláži tu bylo hodně kamínků a vstup do moře byl celkem náročný, všude samé kameny a korály. I tak jsme si ale pobyt na ostrově užili a zpět na Phuket jsme vyrazili až navečer.

Během posledních dnů jsme si znovu půjčili skútr a plánovali dojet na pláž Nai Yang, která leží kousek od letiště a dají se z ní pozorovat přistávající letadla. Bohužel nás po cestě dohonily mraky, proto jsme se rozhodli vydat zpátky. Cestou zpět na jih se ale mraky roztrhaly a vykouklo sluníčko, a tak jsme dojeli na Nai Harn beach, kousek od Promthepu, kde jsme strávili skoro celý den. Po cestě zpátky jsme projížděli okolo slonů. Zastavili jsme, a rozhodli se pro projížďku. Za 700 THB jsme si zaplatili 30ti minutový trekking na slonovi. Během jízdy jsme měli možnost užít si výhled na okolí, protože trekking probíhal v horách, odkud je krásný výhled.

Nadešel poslední den a my museli do 12 hodin vyklidit pokoj. Protože jsme odlétali až ve 3 hodiny ráno následujícího dne, měli jsme v plánu den proležet na pláži. Bohužel to byl jeden z těch dnů, kdy nepřetržitě prší od rána až do večera, tudíž jsme den přečkali převážně v hotelové recepci a na protější tržnici, kde jsme dokupovali poslední suvenýry. Na 22:00 nám v hotelu zarezervovali taxi na letiště.

Už při vstupu do letištní haly nám byla zkontrolována zavazadla a až potom jsme mohli přejít k odbavení. Čas na letišti uběhl rychle a už jsme zase seděli v letadle Shanghai airlines a mířili do Číny. Tam jsme přistáli po 5 hodinách letu a opět po imigrační kontrole zamířili do města. Tentokrát jsme měli naplánovaných víc zastávek, proto jsme si v metru koupili One day card ,v přepočtu asi za 65,-, která nám umožnila vystoupit a zase kdykoli nastoupit. Jako první jsme dojeli na nábřeží Bund, odkud je hezký výhled na mrakodrapy. Tentokrát nám počasí moc nepřálo a bylo pod mrakem, proto byly některé mrakodrapy vidět pouze do půlky a mizely v mlze. Na nábřeží jsme měli v plánu vrátit se večer, až bude město krásně svítit. Mezitím jsme zamířili k Yu Garden, kde je oproti ruchu velkoměsta příjemný klid. Jako další jsme chtěli vidět chrám Jade Buddha, který jsme našli asi po hodinovém bloudění. Chrám jsme si prohlédli pouze zvenku a vydali se na poslední místo, které jsme chtěli stihnout před setměním, k chrámu Jing’an. Tento chrám stojí uprostřed moderní čtvrti mezi mrakodrapy a je tak v zajímavém kontrastu s městem, ale ani kvůli tomu neztrácí na kráse. Je to opravdu nádherná stavba. Od chrámu jsme dojeli linkou metra 2 nejprve přímo pod Oriental Pearl tower, kde jsme byli při naší první návštěvě. Tady jsme pozorovali, jak se rozsvěcí mrakodrapy, ale nejúžasnější podívanou bylo rozsvícení zmíněné OP tower, která má skvělou světelnou show. Naše předposlední jízda metrem vedla zpátky k nábřeží Bund, kde jsme byli lehce v šoku. Z metra se vyhrnuly neskutečné davy lidí a k naší smůle všichni mířili na nábřeží. U východu z metra už stála policie, která se ujala „naší“ velké skupiny a řídila jak dopravu, tak chodce. Cesta od metra trvala během dne asi 5 minut, v tomto chaosu nám zabrala asi půl hodiny. Ale stálo to za to! Už když jsme dorazili, tak se nám naskytl nepopsatelný pohled na noční Šanghaj. I přes ty davy lidí to byl nepopsatelný zážitek. Bohužel jsme neměli moc času, proto jsme se s posledním pohledem rozloučili a naposledy nasedli do šanghajského metra a zamířili na letiště. Tam jsme si vyzvedli letenky, nastoupili do letadla a vyrazili směr Praha, kde jsme po 12 hodinách letu přistáli na letišti Václava Havla.

Ačkoli se nám zdál výlet ze začátku náročný jak na zařízení tak finančně, tak ve výsledky jsme byli příjemně překvapeni. Počasí vyšlo skvěle, což byl jeden velký otazník, a téměř každý nás od tohoto termínu odrazoval, kvůli monzunům. Angličtina v těchto zemích sice není nijak výrazně skvělá, ale i tak se s ní dobře domluvíte. Co se týče financí, celý výlet (včetně jídla, suvenýrů a výletů) nás vyšel na 23.000,- na jednoho, což jsme ani nečekali.

Takže závěrem mohu Thajsko všem doporučit, je to krásné místo a určitě je na co vzpomínat!