Tři měsíce před začátkem cesty jsme zakoupili levné letenky u letecké společnosti EasyJet, a to jednosměrné letenky Praha – Paříž a Amsterdam – Praha. Tři měsíce před odletem je skvělá doba pro pořízení letenky u nízkonákladového dopravce za skvělou cenu.

Z letiště na Ruzyni jsme odstartovali až večer a na pařížském letišti Charles de Gaulle jsme přistáli kolem půl jedenácté. Měli jsme přes Booking.com zarezervovaný hotel F1 Roissy nedaleko letiště, kam nás bezplatně zavezl autobusový transfer, který jezdí každý den až do půlnoci. Ráno jsme se vzbudili a šli na snídani. Snídaně byla výborná, zvlášť za cenu, kterou jsme za ní zaplatili. Přesunuli jsme se zpět na letiště bezplatným transferem a odjeli vlakem RER B až do centra hlavního města Francie, Paříže.

Další tři noci jsme byli ubytováni v obdobném hotelu F1 ve čtvrti Gabriel Péri. Hledali jsme slušné ubytování za málo peněz a tato volba se nám vyplatila. Ceny tu jsou něco málo přes 1.000,-kč za pokoj za noc, společná koupelna a WC na chodbě, ale nicméně v tom nebyl žádný problém. Snídaně slušné, akorát jediný problém byl, že na recepci neumí příliš dobře (spíše skoro vůbec) anglicky, avšak zaplacení pokoje proběhlo bez problémů.

14.7. se v Paříži každoročně koná opravdu velkolepý státní svátek, kdy si Francouzi připomínají pád Bastily. Už pár dní předem se tu konaly velké přípravy. Ovšem čtrnáctého července to nemělo chybu! Program celého dne zahájila, pokud se nemýlím, francouzská akrobatická skupina Patrouille de France kolem desáté hodiny ranní, kdy nad Champs-Elysées provedly fantastický průlet nad hlavami diváků. Následovala přehlídka vojenských aut, tanků, transportérů a náklaďáků. Během celého dne toto pozdvižení pozorovalo desetitisíce diváků (možná i statisíce) a zlatým hřebem dne byl večerní koncert pod Eiffelovou věží završený dlouhým a naprosto úchvatným ohňostrojem v doprovodu nejrůznější hudby. Opravdu nejkrásnější ohňostroj, který jsem kdy viděl! Lidé se zde v parku před Eiffelovkou začali scházet už v pozdním odpoledni, rozkládali si tu osušky a měli piknik. Jakmile skončil koncert a začalo se schylovat k ohňostroji, všichni vstali a začali zpívat francouzskou hymnu, což zapříčinilo bezvadnou atmosféru. Po konci hymny po desáté hodině večer začal již zmiňovaný ohňostroj. Opravdu neuvěřitelný zážitek – všem doporučuji se v červenci do Paříže vydat a zažít to na svou kůži!

Paříž je nádherné město a je zde spousta zajímavých památek. Nebudu s nimi zdržovat, jistě si je vygooglujete někde na interfernetu, které Vás osobně zajímají a které byste chtěli navštívit. Ovšem musím vám dát tip na opravdu vynikající zmrzlinu, kterou seženete u kulatého jezírka mezi Louverem a obeliskem (směrem k Champs-Elysées) ve stánku s názvem Amorino.

Z ohňostroje jsme se do hotelu dostali v dobré dvě hodiny ráno. Po dvou hodinách spánku jsme již museli vstávat a vydali jsme se na autobus. Cesta Paříží takhle ráno není nijak příjemná, narazili jsme na spoustu bezdomovců a poněkud agresivních lidi. Avšak na největší pařížské vlakové nádraží Gare du Nord jsme se dostavili včas a v půl sedmé jsme odjeli rychlovlakem společnosti Thalys do Amsterdamu.

Thalys nabízí jízdenky za přijatelné ceny a je to výborný způsob, jak se rychle a levně dostat z Paříže do Holandska. Vystoupili jsme už na letišti Schipol. Jsem nadšenec do letadel, a tak jsme navštívili vyhlídkovou terasu. Je báječná. Jste na střeše terminálu, ve výhledu vám nevadí žádná skla a můžete vidět kdejakou akci, která se na ploše u letadel děje a nafotit hodně báječných fotek. Ubytování v Amsterdamu jsme měli zařízené v hotelu řetězce Ibis Budget a to hned vedle letiště Schipol, kam nás z letiště opět dovezl bezplatný autobusový transfer. Cena za noc opět nepřesáhne 1.200,-Kč (i když nyní po zdražení eura je to diskutabilní), WC a koupelna na pokoji, snídaně velmi dobré. Hotel doporučuji, akorát není zrovna cenově výhodné jezdit odtud každý den do centra. Před hotelem je zastávka autobusu, který vás doveze do okrajové části města, a tam musíte přestoupit na tramvaj, kterou se dostanete do samého centra. Problém je v tom, že bus a tramvaj patří jiným společnostem, tedy musíte kupovat lístky nadvakrát a jízdné po Amsterdamu je vysoké.

Když se řekne Amsterdam, tak si pod tím představím jednu velkou placku, kde třetina obyvatel jezdí na kole. Všude jsou samé cyklostezky a tisíce kol! My jsme si také dvě kola vypůjčili a jezdili s ním z centra až do hotelu. Vzhledem k drahému jízdnému se nám to i cenově vyplatilo. Měli jsme sice hotel až na letišti, které je od centra vzdáleno pár dobrých kilometrů, avšak celou cestu jsme jeli po cyklostezce. Pokud vám nevadí jízda na kole a chcete někdy vyrazit do Amsterdamu, zkuste to. Rozhodně je to mnohem zajímavější a zábavnější jezdit na kole, než “nudně“ v dopravních prostředcích.

Pro zájemce o letadla a spottery je Amsterdam snad nejlepším letištěm v Evropě (když nepočítám řecký ostrov Skiathos, kde vám letadla přistávají jen pár metrů nad hlavou). Je zde výborná již zmiňovaná vyhlídková terasa v terminálu, ale dokonalostí je také fakt, že kolem nové runwaye Polderbaan neodděluje výhled mezi vámi a letadly žádný plot. Je tu pouze vodní příkop a to je vše. Já objel celé letiště na kole za jediný den. Začal jsem ráno v hotelu Ibis Budget Amsterdam Airport, jel jsem na jih po východní části letiště a objel ho z jihu kolem prahu RWY 36R a následně RWY 06. Zde se nachází McDonalds, kde jsem si dal k obědu wrap s hranolky a mohl jsem pokračovat dál v jízdě na Polderbaan s vodními příkopy. Po objetí letiště ze západu jsem se vracel zpět po severní straně letiště směrem na jihovýchod do hotelu. Byla to úžasná cesta, která se odehrávala z 90-ti % po cyklostezce a navštívil jsem spoustu skvělých spotterských míst. Trasa byla dlouhá asi 40 km, ale když se to rozprostře na celý den, tak mi věřte, že to není nic náročného.

A je tu poslední den. Vracíme kola do půjčovny a odpoledne odjíždíme na letiště. Piloti našeho Airbusu A319 společnosti EasyJet nás bezpečně dopravili zpět do Prahy a my dojeli přesně podle plánu domů.

Tento výlet byl opravdu fantastický a nenajdu na něm jedinou vadu. Vřele doporučuji navštívit Paříž v den výročí pádu Bastily a užít si opravdu překrásný ohňostroj. Pokud se dostanete do Amsterdamu, tak zkuste si půjčit kolo a uvidíte, že prožijete mnohem více zážitků a budete na ně ještě dlouho vzpomínat.

Pro server Jak na Letenky,

Paříž:

Zahájení celodenního programu v den státního svátku v Paříži

Moulin Rouge, Paříž

Notre Dame, Paříž

Zábavné scénky, které se pořádají před Notre Dame

Námořníci oslavují pád Bastily

Vojenská přehlídka na Champs-Elysées

Stánek Amorino poblíž Louveru, nejlepší zmrzlina v Paříži!

Piknik pod Eiffelovkou před zahájením koncertu

Závěr státního svátku, ohňostroj

Ohňostroj

Noční atmosféra pod Eiffelovkou po skončení ohňostroje

Rychlovlak Thalys

Amsterdam:

Vyhlídková terasa na letišti Schipol

Stání pro kola nedaleko přístavu

Největší garáž pro kola v Amsterdamu, pojme až několik tisíc kol