Podívat se do New Yorku byl můj největší, ale také nedosažitelný sen. Ceny zájezdů do New Yorku se pohybují okolo 25.000,- a to jen na pár dní. Když už jsem se začala smiřovat s tím, že návštěva Manhattanu zůstane pouze snem, na internetu narazila na letenky za krásných 9.000,- a to dokonce s leteckou společností Emirates. Neváhali jsme a letenky koupili. Jedinou „vadou na kráse“ bylo 7 hodinové čekání na letišti v Miláně (tam i zpět), cože je dlouhá doba na pobyt na letišti, ale bohužel celkem málo času na prohlídku města. Ve splnění životního snu to ale nehrálo tak významnou roli.

Po zaplacení letenek jsme si zařídili elektronické vízum ESTA a sepsali si seznam, co všechno chceme navštívit. Vzhledem k tomu, že jsme vyráželi pouze na 5 dní, bylo potřeba si to předem naplánovat, abychom vše v klidu stihli. Pak už zbývalo jen zamluvit hotel. Vybírali jsme především podle ceny a tak jsme zvolili Chelsea Highline Hostel, který cenově vycházel velmi dobře a nacházel se pár bloků od stanice metra a Penn Station.

Nastal den. Damy nasedli do letadla společnosti ČSA, které nás dopravilo do Milána, kde jsme se po šílených 7 hodinách konečně dostali do letadla Emirates a vyrazili směr USA.

Po 8 hodinách jsme vystoupili na letišti JFK v New Yorku a vydali se pro zavazadla. Pak jsme konečně mohli začít naše newyorské dobrodružství. Chvíli nám trvalo, než jsme se dostali z letiště, protože zde mezi terminály jezdí vlak (airtrain) a my několikrát nasedli na špatný směr. Asi na potřetí to konečně vyšlo a my se ocitli v hale Jamaica station, kde jsme chvíli zápasili s automatem na lístky do metra. Když jsme lístky z automatu konečně dostali, vyrazili jsme metrem do stanice Penn Station. Jak už to v New Yorku bývá, je neustále v pohybu a neustále se tu něco děje. Proto když jsme vystoupili a dali se předem naplánovanou cestou k hotelu, zjistili jsme, že je trasa uzavřená ze stavebních důvodů. Naštěstí jsme díky mobilním telefonům našli alternativu a asi po 30 minutové cestě pěšky jsme dorazili do hotelu a ubytovali se. Hotel byl malý, ale na přespání bohatě stačil. Vzhledem k tomu, že jsme dorazili v noci, jsme šli hned spát.

Ráno jsme se rozhodli, že jako první zamíříme na Dolní Manhattan. Zde jsme navštívili Ground Zero, což je památník bývalých dvojčat, One World Trade Center, které stojí u památníku, a samozřejmě muzeum 11. září. Vzhledem k tomu, že jsme tu byli na začátku září, bylo vstupné do muzea dvojnásobné. Místo je stále plné lidí a když pročítáte jména obětí na památnících, je to opravdu velmi silný zážitek. Stejně tak muzeum, kde je spousta osobních věcí nebo třeba fotografie.

Odsud jsme zamířili na Wall Street, Broadway a ke kostelu Trinity Church. Tady byl největším lákadle zlatý býk, u kterého je ale pořád plno a udělat si u něho alespoň jedinou fotku je boj na delší dobu. Podobné je to u sochy George Washingtona na Wall Street u Federal Hall.

Vzhledem k tomu, že z Wall Street je to celkem blízko, jako další jsme vyrazili k Brooklyn Bridge. Ten jsme se rozhodli přejít pěšky a zamířili jsme přes něj do Brooklynu, kde nás nejvíce lákal Brookly Bridge Park, ze kterého ne nepopsatelný výhlad na Manhattan. Dorazili jsme těsně předtím, než se začalo stmívat, proto se nám naskytl pohled na to, jak se město probouzí do nočního života a vše začíná úžasně svítit. V parku jsme seděli asi 2 hodiny. Začalos e připozdívat a do hotelu to byl kus cesty, proto jsme zamířili zpátky. Na to, abychom šli opět přes most už jsme byli moc unavení po celodenním chození po městě, proto jsme se projeli lodním taxi, které nás vyložilo u mola na Wall Street a tam odtud už jsme došli do hotelu.

Další den jsme si naplánovali výlet k Soše Svobody. Cestou k molu jsme ještě stihli i Flatiron Building. Lodí jsme dojeli až k ní, kde je opět nespočet turistů. Během plavby je krásný výhled nejen na Manhattan, ale i na New Jersey. Po chvíli nás loď odvezla na Ellis Island, kde jsme mohli navštívit muzeum imigrace. Odpoledne jsme lodí dopluli zpět a vystoupili u mola nedaleko One World Trade Center a přes Battery Park k němu došli. Vzhledem k tomu, že bylo 11. září, konaly se zde vzpomínkové akce, všude byla spousta policistů, dokonce zde měl proslov prezident Barack Obama. Proto jsme zbytek odpoledne strávili tady a přihlíželi akcím. Navečer jsme si vyrazili prohlédnout noční Time’s Square, což byl další nepopsatelný zážitek. Vše krásně svítí všemi barvami a ani vám tu nepřijde, že je noc. Strávili jsme tu jen chvíli, protože bylo pozdě a naplánovali si delší návštěvu další den.

Třetí den jsme navštívili již zmíněné Time’s Square, tentokrát ve dne. Odtud jsme se vydali okolo Public Library k Empire State Building. Koupili jsme si lístky a výtahem vyjeli do 86. patra, kde se nachází hlavní vyhlídková terasa. Výhled byl nepopsatelný a naprosto skvělý. Vzhledem k tomu, že bylo krásně počasí, bylo vše dobře vidět. Z ESB jsme měli namířeno na podobnou atrakci, na Top of the Rock. Ta nabízí sice velmi podobný výhled, pro mě však lepší, protože skýtá výhled i na Empire State Building. Než jsme se dostali k Rockefeller Center, zastavili jsme se na nádraží Grand Central Terminal. Na druhou vyhlídku jsme vyrazili k večeru, abychom viděli město z výšky i v noci. Tento výhled byl naprosto dech beroucí a tisíckrát lepší než z ESB. Byla to prostě nádhera.

Předposlední den jsme navštívili proslulý China Town. Ten mi k srdci moc nepřirostl. Jde o velmi zvláštní čtvrť a i přesto, že stále vidíte mrakodrapy jako ESB nebo Chrysler Building, máte pocit, že jste se dostali někam úplně jinak, než do New Yorku. Čtvrť je špinavá a velmi chaotická. Jetu spousta bister a restaurací, kde se dá celkem levně najíst, a dostanete velké porce. Na dveřích každé restaurace je vyjádření hygieny. Je až k neuvěření, kolik podniků má od hygieny špatné hodnocení, ale stále je v provozu. To mě velmi překvapilo. Vedle China Town je další čtvrť, která se jmenuje Little Italy. Ta už je o něco veselejší. Z China Town jsme se ještě rozhodli zajít podívat z blízka na Chrysler Building.

Když nastal poslední den, bylo stále krásné počasí. Proto jsme se ho rozhodli strávit trochu poklidněji, než dny předešlé. Zamířili jsme do Central Parku, kde jsme několik hodin pouze leželi na trávě a užívali si počasí a poslední chvilky v New Yorku. Cestou jsme viděli i hotel Plaza, který je známý z filmu Sám doma. Vevnitř ale hotel nemá s tím ve filmu téměř nic společného. Také jsme prošli slavnou 5th avenue plnou luxusních obchodů a restaurací. Po Central Parku jsme se dali přes Columbus Circle k Lincoln Center. Odtud už jsme zamířili zpět k hotelu pro zavazadla a metrem dojeli na Kennedyho letiště, odkud jsme odletěli směr Milán a následně Praha.

Sice jsme v New York City strávili pouze 5 dnů, ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek, který si doufám zopakuji. New York je opravdu město, které by měl vidět každý cestovatel!