V srpnu jsme se rozhodli zaletět si na dva koncerty do anglické metropole. Shodou náhod měli totiž v Londýně vystupovat dva dny po sobě světoznámí zpěváci Roger Waters a Leonard Cohen. Zakoupili jsme levnou jednosměrnou letenku od letecké společnosti Ryanair z Brna na londýnský Stansted a pro cestu zpátky jsme využili služeb Wizzairu s odletem z Lutonu. Ačkoli bydlíme jen pár kilometrů od Prahy, tak se nám naše volba finančně vyplatila, protože letenky od Wizzairu nebo EasyJetu z Prahy vyšly dvojnásobně dráž. Kupovat letenky měsíc před odletem u nízkonákladovek se moc nevyplácí, jako nejlepší termín koupě se udávají tři měsíce před odletem.

Ráno v pátek třináctého září jsme se vydali na cestu. Cesta autem do Brna proběhla hladce a bez dopravních komplikací jsme byli za dvě a půl hodiny u našeho kamaráda, který poblíž letiště bydlí. Nechali jsme u něj auto a zavezl nás na letiště, kde jsme byli se značným předstihem. Vedle terminálu se nachází vyhlídka, odkud se dají pozorovat startující a přistávající letadla. Díky dvouhodinovému zpoždění společnosti Travel Service jsme mohli vidět odstartovat jejich letadlo směrem k moři a pak jsme se přesunuli do odletové haly. Následovalo nezáživné čekání na náš let. Byl jsem v Brně poprvé a netušil jsem, že tu přistává v průměru tak jedno letadlo za hodinu… Konečně nástup! Nastupovali jsme až skoro jako poslední a už to vypadalo, že na nás nezbylo místo. Naštěstí se ještě dvě místečka našla a mohli jsme odstartovat směr Londýn.

Po úspěšném přistání jsme se dostavili na zastávku autobusu Terravision a odjeli do centra. Spolu s autobusy EasyBus patří k nejlevnějším transferům z letiště. Po cca hodině jízdy jsme dojeli na Victoria station, odkud jsme mohli pokračovat s Piccadilly Line na Hounslow Central, kde jsme měli poblíž stanice zarezervovaný hotel. Náš hotel se jmenoval Ibis Budget Hounslow a byl perfektní. Koupelna s WC na pokoji, snídaně velmi dobré. Navíc díky skvělé lokaci se dalo z chodníku před hotelem krásně spottovat . Letadla létala krásně nad hotelem a když nad vámi letí A380, což je nyní v Londýně zcela běžné, tak to stojí za to. Další výhodou byla samoobsluha Tesco Express, která se nacházela hned za rohem hotelu. Za noc tu zaplatíte něco málo přes 1.000,-kč za pokoj.

Bohužel polovinu času co jsme tu byli nám propršelo, a tak jsme byli pěkně promoklý. Ale ani to nás neodradilo od prohlídky města. Navštívili jsme hlavní památky jako Buckinghamský palác, Big Ben, Tower Bridge, Hyde Park, Trafalgar square s National gallery, Downing street, apod. Večer jsme se vydali na náš první koncert na stadion ve Wembley. Bylo to neuvěřitelné, krásný zážitek. Nedá se srovnávat s jinými koncerty, ale přeci jen Wembley je stadion s kapacitou 90.000 míst, kdežto taková O2 Arena v Praze má kapacitu jen něco přes 17.000 místa je to úplně jiná atmosféra. Po koncertě jsme se tlačili davem k metru a po více jak hodině jízdy jsme se dostali do našeho hotelu.

Ráno jsem vstával už po šesté, protože jsem šel fotit letadla za krásného světla při východu slunce. Zaplnili jsme si žaludky snídaní a vyrazili na další toulky po Londýně. Pokud poletíte do Londýna a ještě jste tu nikdy předtím nebyli, tak stojí za zmínku, že se jednoznačně vyplatí koupit si travelcard. Platí pro autobusy, metra, DLR a tuším že snad i pro Overground. Co se týče London Eye, tak ceny jsou zde opravdu přemrštěné a ještě k tomu si postojíte pěkně dlouhou frontu. Ale pokud vám stojí za to podívat se na Londýn z výšky, tak je to dobrá volba. Foto z jedné kabinky najdete v příloze. Pěkná je i nově otevřená lanovka Emirates Air Line, kterou se můžete přepravit od O2 Areny na druhou stranu řeky Temže. Projížďka také stojí za to. Na sever od centra se můžete stavit v London Zoo, kde se natáčel první díl Harryho Pottera, anebo můžete navštívit Baker Street s muzeem Sherlocka Holmese. My jsme se navečer vydali na náš druhý a zároveň poslední koncert do O2 Areny. Opět to byl krásný zážitek.

Poslední den v pondělí jsme našli ještě čas navštívit Oxford street a dali si oběd ve Wasabi, což je výborná restaurace pokud vám nevadí suši. Pro stravování také doporučuji samoobsluhu Marks&Spencer, která má velmi dobrý výběr chutných jídel. Z nákupní ulice jsme pěšky došli až na Baker Street, odkud nám odjížděl EasyBus na letiště Luton. Po necelé hodince jízdy jsme šli udělat check-in a čekali na náš odlet. Za deště jsme opustili runway a s trochou turbulencí pokračovali v letu do Brna. Tam jsme přistávali za prudkého deště a byl to krásný pocit, když piloti nasadili po doteku s přistávací dráhou reverse (zpětný tah) a prudce jsme na mokré dráze začali brzdit. Po vystoupení z letadla všichni cestující již tradičně vyndali z kapes své mobilní telefony a začali telefonovat či psát sms. Úspěšně jsme dojeli domů.

Londýn je moje srdeční záležitost, pro mě jednoznačně nejhezčí město v Evropě. Byl jsem zde čtyřikrát a stále jsem pokaždé nadšen. Doporučuji všem cestovatelům, aby Londýn navštívili, protože to stojí za to. Celkové cestování z Prahy do Brna, tamodsud letadlem do Londýna a pak ještě transferem do hotelu bylo zdlouhavé, avšak nyní když bude létat na Stansted Ryanair i z Prahy, tak to bude pro Pražáky, kteří se tam chtějí dostat za pár korun, mnohem pohodlnější. Výlet na koncerty spolu s prohlídkou samotného města a focením letadel na Heathrow byl skvěle strávený prodloužený víkend!

Pro server Jak na letenky, Dominik Hanke.

Ochočené veverky v parcích

Big Ben

Pohled z Emirates Air Line

Restaurace Wasabi

Londýnský proslulý double decker

Harrods, nákupní dům pro bohaté

Hotel Ibis budget v Hounslow