Použitý kuchyňský olej přetvořený na biopalivo budou aerolinky KLM využívat na trase mezi Paříží a Amsterdamem. Podle šéfa KLM nebude nutné motory letounů pro nové palivo nijak upravovat. Prozatím budou KLM používat biopalivo získané z použitého kuchyňského oleje. Tuto možnost vyhodnotily aerolinie jako nejekonomičtější a nejjednoduší. Nevyžaduje totiž žádný komplikovaný vývoj. Do budoucna KLM uvažuje i o jiných typech biopalivech.

Nizozemská letecká společnost vyzkoušela funkčnost biopaliv na Boeingu 747 na letu Air France – KLM v roce 2009 v Nizozemsku. Tehdy jeden ze čtyř motorů letadla poháněla směs biopaliva a leteckého benzínu. Ovšem Podobné zkušební lety uskutečnily i konkurenční aerolinky Virgin, Air New Zeland, Air Japan a další.

Další alternativou k leteckému benzínu je zkapalněný zemní plyn, jehož hoření způsobuje méně exhalací. Usilovně se zkoumají také upravené oleje z rostlin. Tato biopaliva totiž nezvyšují množství oxidu uhličitého v ovzduší.

Další výzkum se ubírá k letounům, které využijí sluneční energii. A také k letadlům s palivovými články. Jeden takový navrhli vědci v rámci evropského projektu ENFICA. Palivové články přeměňují vodík a kyslík přímo v elektřinu, která pohání vrtulový motor. Do okolí vychází neškodná vodní pára.

zdroj technet.idnes.cz